Woensdag, mei 18 2022
  1 Antwoorden
  4.7K bezoeken
Hallo iedereen!

Aangezien dit mijn eerste bericht is, dank ik u dat u er rekening mee houdt, vooral als het antwoord al is gepubliceerd.

Hier is mijn doel:
Uitgaande van een lange lijst met landen (l_country), wil ik semi-automatische invoer toestaan ​​(retourneert waarden uit een vervolgkeuzelijst beginnend met de eerste geschreven letters) terwijl de selectie van verschillende waarden mogelijk is (die elkaar opvolgen met een ",").

Op dit moment ben ik geïnspireerd door een VBA-code die me de meervoudige selectie toestaat (en dat werkt erg goed).
Aan de andere kant, alleen voor een vervolgkeuzelijst met één keuze, weet ik hoe ik de functies OFFSET, MATCH, COUNTA, COUNTIF moet gebruiken waarmee ik semi-automatische invoer kan uitvoeren (met behulp van gegevensvalidatie).

Mijn vraag is: hoe combineer ik deze twee queries? om multiselectie te kunnen maken met behulp van semi-automatische gegevensinvoer. Ik sluit de mogelijkheid van gebruikersformulieren uit (de lijst met landen is veel te lang om te controleren).

Ik hoop op dit forum mensen te vinden die misschien al het antwoord hebben, of in ieder geval de kennis om een ​​oplossing te brengen.
(Ik kan mijn VBA-script indien nodig doorsturen).


Bij voorbaat dank aan jullie allemaal.



David.
1 jaar geleden
·
#2738
Hoi David,

Om het u gemakkelijker te maken, kunt u het bestand bijvoegen met de reeds toegepaste formules die u noemde?
En stuur alsjeblieft de VBA-code door die je de meervoudige selectie toestaat (en dat werkt heel goed) hier.

En Kutools voor Excel heeft een functie waarmee u eenvoudig een doorzoekbare (semi-automatische invoer) vervolgkeuzelijst kunt maken. Bekijk het artikel hier: https://www.extendoffice.com/product/kutools-for-excel/excel-searchable-drop-down-list.html
(Als u een Kutools voor Excel-abonnee bent, kunt u de functie rechtstreeks gebruiken. Zo niet, dan kunt u deze 30 dagen gratis downloaden en gebruiken zonder limiet :))

Amanda
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.