Vrijdag, februari 14 2020
  5 Antwoorden
  5.3K bezoeken
Is er een bepaalde reden waarom spaties niet automatisch worden vervangen door onderstrepingstekens bij het selecteren van tekst in een Word-document en vervolgens klikken op het pictogram Bladwijzer invoegen onder het tabblad Kutools? Dit lijkt een volkomen logische, tijdbesparende functie die Kutools snel kan en moet implementeren. Ik had een dergelijke functie verwacht toen ik de software kocht, en verwelkom de opmerkingen en/of gedachten van anderen hierover.

Kutools_Insert_Bookmark_ScreenShot.png
3 jaar geleden
·
#2077
Hallo laxerlager,
Ik heb hetzelfde probleem/irritatie. Dus in plaats van Kutools te gebruiken om de bladwijzer te maken, gebruik ik de volgende macro. Ik zou er heel blij van worden als iemand anders van mijn werk zou kunnen profiteren! 
Weet jij hoe je macro's moet gebruiken?

Sub InsertNewBookmark()
Dim MyData As DataObject
Dim strClip As String
Dim bkName As String
 
If Selection.Type = wdSelectionNormal Then
 Selection.Copy
End If
Set MyData = New DataObject
MyData.GetFromClipboard
strClip = MyData.GetText
strClip = Trim(strClip)
strClip = Replace(strClip, " ", " ")
strClip = Replace(strClip, "  ", " ")
strClip = Replace(strClip, " ", "_")
bkName = InputBox("Insert new bookmark name.", "Hello there.", strClip)
 
On Error GoTo Oops
If (StrPtr(bkName) = 0) Then
' MsgBox "You pressed cancel or [X]."
Exit Sub
 
ElseIf (bkName = "") Then
MsgBox "You have to name the bookmark. Try again."
Call InsertNewBookmark
 
Else
 ActiveDocument.Bookmarks.Add _
 Name:=bkName, Range:=Selection.Range
Exit Sub
End If
Oops:
MsgBox ("The bookmark could not be created. Remember to follow these guidelines :" & vbNewLine & vbNewLine & "• Names must begin with a letter of the alphabet." _
& vbNewLine & "• Names can contain only letters, numbers, and the underscore." & vbNewLine & "• Names cannot contain spaces or punctuation marks." & vbNewLine _
& vbNewLine & "Let's try it again. Ready?")
Call InsertNewBookmark
 
End Sub
3 jaar geleden
·
#2078
Hallo daar.

Ik dacht dat ik nooit een antwoord zou krijgen, laat staan ​​een antwoord met een macro! Hartelijk bedankt.

Helaas werkt de Macro niet bij mij. Wanneer ik tekst selecteer en de macro uitvoer, krijg ik steeds de VBA-fout "Kan geen code uitvoeren in de break-modus".

Eventuele opmerkingen of correcties?

Nogmaals bedankt!
3 jaar geleden
·
#2079
vergat te vermelden dat ik soms ook de foutmelding krijg "Compileerfout: door gebruiker gedefinieerd type niet gedefinieerd"
3 jaar geleden
·
#2080
Oh wauw, al die letters en cijfers horen daar niet te staan. Laten we proberen die schermafbeelding opnieuw te plaatsen.
3 jaar geleden
·
#2081
U hoeft alleen maar de juiste referentie toe te voegen. Je hoeft niet precies te begrijpen wat het is, doe gewoon het volgende: 
  1. Ga naar de VBA-editor (dat wil zeggen, druk op ALT+F11)[/*]
  2. Maak een leeg gebruikersformulier (zie screenshot bijgevoegd. Klik met de rechtermuisknop in het linkerdeelvenster, selecteer Invoegen en vervolgens Gebruikersformulier.) [/*]
  3. Klik op Extra in de menubalk[/*]
  4. Klik op Referenties[/*]
  5. Scroll naar beneden naar Microsoft Forms 2.0 Objectbibliotheek[/*]
  6. Zorg ervoor dat het vakje is aangevinkt[/*]
  7. Klik OK[/*]
Probeer de macro opnieuw.
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.