Zaterdag, augustus 28 2021
  2 Antwoorden
  5.6K bezoeken
Hey daar!
Briljante functie om gegevens naar nieuwe werkbladen te splitsen. 
Soms inconsistente naamgeving van de bladen bij het selecteren van "Waarden van kolom" als nieuwe werkbladnaam. Keert terug naar "Blad 1" enz. 
Wat is de regel die dit bepaalt?
Zijn er tijdelijke oplossingen zodat de gesplitste gegevens elke keer de waarde van de kolom krijgen?
Erg bedankt
Naomi
 
2 jaar geleden
·
#2284
Hallo,
Bedankt voor de feedback.
Goed bedacht, we zullen overwegen om het in de komende versies te verbeteren.
1 jaar geleden
·
#3211
Hé Naomi, ik heb gemerkt dat de functie "Blad #" gebruikt als de waarde niet voldoet aan de naamgevingsregels in Excel. Ik probeerde bedrijfsnamen te gebruiken en deze waren vaak in strijd met ten minste 1 van deze regels. Ik begon een nieuwe kolom te maken die een 'veilige' versie van de bedrijfsnaam was en dit gedrag verdween. Officiële regels van Microsoft

  • Wees blanco.
  • Bevat meer dan 31 tekens.
  • Bevat een van de volgende tekens: / \ ? * : [ ]
  • Begin of eindig met een apostrof ('), maar ze kunnen worden gebruikt tussen tekst of cijfers in een naam.
  • Wordt "Geschiedenis" genoemd. Dit is een gereserveerd woord dat Excel intern gebruikt.


Deze accountnaam is bijvoorbeeld te lang: IBM (internationale zakelijke machines). Dit is een standaard naamgevingsschema voor onze klanten. Afgekorte naam met uitgebreide informatie tussen haakjes. In ons geval hebben we een nieuwe (verborgen) kolom gemaakt voor de 'Account Name Safe'. Het opschonen van het account kan op veel manieren worden gedaan. In ons geval deed het volgende wat we nodig hadden:

De eenvoudigste manier om dit op te lossen, is door bij te snijden tot 30 tekens
= LINKS (A2,30)
IBM (internationale zakelijke machines) wordt IBM (Internationaal zakendoen M

Een meer uitgebreide oplossing was om bij te snijden als er een coma of haakjes werd gezien
=MIN(30,IFERROR(FIND("(",A2-1,100),IFERROR(FIND(",",A2)-1,100))
IBM (internationale zakelijke machines) wordt IBM
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.