By Gan Rao op woensdag 09 augustus 2023
Geplaatst in Kutools for Excel
Antwoorden 2
sympathieën 0
keer bekeken 3.7K
Stemmen 0
Hoi,

Ik vraag me af of Kutools voor Excel een functie biedt die vergelijkbaar is met die van Excel Power Query waarmee gebruikers specifieke kolommen van het ene werkblad naar het andere kunnen filteren en kopiëren. Deze functionaliteit zou enorm nuttig zijn voor het organiseren en manipuleren van gegevens.

In 'Blad1' kan ik bijvoorbeeld kolommen als Kolom1, Kolom3, Kolom5 en Kolom7 filteren en kopiëren naar 'Blad2'. Kunt u bevestigen of deze functie beschikbaar is in Kutools of dat er een aanbevolen aanpak is om dit te bereiken?

laten
Bron = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Sheet1"]}[Content],
FilteredColumns = Table.SelectColumns(Bron, {"Kolom1", "Kolom3", "Kolom5", "Kolom7"})
in
Gefilterde kolommen


Dank u voor uw hulp.

Bedankt
- Gan
Hallo,

Bedankt voor uw interesse in Kutools voor Excel. Momenteel bieden we geen vergelijkbare functie aan. Uw suggestie is echter waardevol voor ons. We zijn altijd op zoek om onze software te verbeteren op basis van feedback van gebruikers. Uw verzoek zal zeker in aanmerking worden genomen voor toekomstige updates.

Als u nog meer vragen of ideeën heeft, kunt u deze gerust met ons delen. We stellen uw inbreng op prijs.

Met vriendelijke groet,
Amanda
·
9 maanden geleden
·
0 Likes
·
0 Stemmen
·
0 reacties
·
Hoi,

Ik vraag me af of Kutools voor Excel een functie biedt die vergelijkbaar is met die van Excel Power Query waarmee gebruikers specifieke kolommen van het ene werkblad naar het andere kunnen filteren en kopiëren. Deze functionaliteit zou enorm nuttig zijn voor het organiseren en manipuleren van gegevens.

In 'Blad1' kan ik bijvoorbeeld kolommen als Kolom1, Kolom3, Kolom5 en Kolom7 filteren en kopiëren naar 'Blad2'. Kunt u bevestigen of deze functie beschikbaar is in Kutools of dat er een aanbevolen aanpak is om dit te bereiken?

laten
Bron = Excel.CurrentWorkbook(){[Name="Sheet1"]}[Content],
FilteredColumns = Table.SelectColumns(Bron, {"Kolom1", "Kolom3", "Kolom5", "Kolom7"})
in
Gefilterde kolommen


Dank u voor uw hulp.

Bedankt
- Gan


Hallo Gan,

Kutools voor Excel is een verzameling handige Excel-invoegtoepassingen waarmee u ingewikkelde taken met een paar klikken in Excel kunt vereenvoudigen. Het heeft echter niet precies een functie zoals Power Query. Het beschikt echter wel over verschillende hulpprogramma's voor het organiseren en manipuleren van gegevens, zoals 'Select Specific Cells', 'Super Filter' en 'Advanced Combine Rows', waarmee u vergelijkbare resultaten kunt bereiken.

De code die je hebt geschreven is a Power Query (M)-code, die specifiek is voor Power Query en kan niet rechtstreeks met Kutools worden gebruikt.

Als Kutools is geïnstalleerd, kunt u proberen het hulpprogramma 'Super Filter' te gebruiken:

Selecteer het gegevensbereik dat u wilt filteren en kopiëren.
Klik op 'Kutools Plus' > 'Superfilter'.
Stel uw criteria in en selecteer de kolommen die u wilt filteren en kopiëren.
Klik op 'Filter' en vervolgens op 'Resultaat kopiëren naar' om de gefilterde gegevens naar een nieuwe locatie te kopiëren.
Hiermee kunt u specifieke kolommen filteren en naar een ander werkblad kopiëren.

Als u dit proces echter wilt automatiseren en deze taak regelmatig wilt uitvoeren, Power Query is een betere optie, omdat u hiermee query's kunt maken die kunnen worden vernieuwd wanneer uw gegevens veranderen.

Ik hoop dat dit helpt!

Met vriendelijke groet,
·
8 maanden geleden
·
0 Likes
·
0 Stemmen
·
0 reacties
·
Bekijk het volledige bericht