Dinsdag 03 november 2020
  0 Antwoorden
  2.8K bezoeken
Ik heb hulp nodig bij het gebruik van de mogelijkheid om meerdere afbeeldingen te importeren in KUTools Plus voor Excel. 
Ik heb meer dan 100 afbeeldingen van cheques (verschillende maten en verhoudingen) die ik in de cellen van een enkele kolom in een Excel-werkblad wil importeren. Wanneer ik echter het hulpprogramma ("Import & Export | Import Pictures") gebruik, krijg ik een foutmelding van: 
     "Kan 25 foto's niet importeren. Het kan zijn dat de hoogte van de foto's groter is
       dan 409 punten of de breedte van de foto's is groter dan 1342 punten."
Ik weet niet precies wat dit me zegt, maar ik neem aan dat het betekent dat elke afbeelding die meer dan 409 punten hoog of meer dan 1342 punten breed is (of beide?) helemaal niet kan worden geïmporteerd.  
Dus ik probeerde het opnieuw, maar -- deze keer -- maakte ik de kolom veel breder en in het hulpprogramma maakte ik de selectie die overeenkwam met "de celgrootte". Alle afbeeldingen hadden de juiste breedte, maar ze waren allemaal verticaal geperst, dus ze waren veel te kort! Dus ik deed het opnieuw, maar maakte de cellen groter. Deze keer pasten alle afbeeldingen precies in de cellen, maar waren nog steeds ver buiten proportie. De volgende optie was niet veel beter, omdat je zowel de hoogte als de breedte moest specificeren, waarvan ik inmiddels wist dat het nog een puinhoop zou veroorzaken. Ik kon er niet achter komen hoe ik het alleen de hoogte of alleen de breedte kon laten beperken en dezelfde verhoudingen als het origineel kon behouden.  
Dus, is er een manier om dit hulpprogramma meerdere afbeeldingen te laten importeren, maar het formaat ervan te wijzigen, zodat het dezelfde verhoudingen behoudt als het origineel? (Zeg, 1/2 formaat of 1/4 formaat?)  
Zo niet, kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg?
Hartelijk dank,
Paul
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.