Dinsdag 22 juni 2021
  1 Antwoorden
  2.2K bezoeken
Hoe kan ik gegevensvalidatie in één cel creëren die afhankelijk is van wat er in een andere oproep wordt ingevoerd? Voorbeeld: In A1 heb ik een gegevensvalidatietekening uit een lijst met schoolvakken. De gebruiker kan een van de onderwerpen selecteren uit het vervolgkeuzemenu. Het vervolgkeuzemenu in B1 varieert afhankelijk van wat er in A1 is geselecteerd. Als A1 'Wiskunde' heeft, biedt B1 opties voor verschillende wiskundeklassen. Als A1 "Spreken in het openbaar" heeft, biedt B1 opties voor verschillende lessen spreken in het openbaar. 10.0.0.0.1
1 maand geleden
·
#8579
Hoe kan ik gegevensvalidatie in één cel creëren die afhankelijk is van wat er in een andere oproep wordt ingevoerd? Voorbeeld: In A1 heb ik een gegevensvalidatietekening uit een lijst met schoolvakken. De gebruiker kan een van de onderwerpen selecteren uit het vervolgkeuzemenu. Het vervolgkeuzemenu in B1 varieert afhankelijk van wat er in A1 is geselecteerd. Als A1 'Wiskunde' heeft, biedt B1 opties voor verschillende wiskundeklassen. Als A1 "Spreken in het openbaar" heeft, biedt B1 opties voor verschillende lessen spreken in het openbaar. 10.0.0.1


Om dit in Excel te bereiken, kunt u benoemde bereiken en de INDIRECT-functie gebruiken voor gegevensvalidatie.

Hier zijn de stappen:

1. Maak benoemde bereiken voor de verschillende klassen die overeenkomen met elk onderwerp. Noem het bereik voor Wiskundeklassen bijvoorbeeld 'Math_Classes' en noem het bereik voor Public Speaking-klassen 'PublicSpeaking_Classes'.

2. Stel gegevensvalidatie in voor cel A1 om een ​​vervolgkeuzelijst met schoolvakken te maken.

3. Stel gegevensvalidatie in voor cel B1, maar in plaats van rechtstreeks naar een bereik te verwijzen, gebruikt u de functie INDIRECT om dynamisch naar het bereik te verwijzen op basis van de selectie in cel A1.

Zo kunt u de gegevensvalidatie voor cel B1 instellen:

1. Selecteer cel B1.
2. Ga naar het tabblad "Gegevens" in het Excel-lint.
3. Klik op "Gegevensvalidatie" in de groep "Gegevenstools".
4. Selecteer in het dialoogvenster Gegevensvalidatie "Lijst" in het vervolgkeuzemenu "Toestaan".
5. Voer in het veld "Bron" de volgende formule in:
``
=INDIRECT(A1 & "_Klassen")
``
Deze formule verwijst dynamisch naar het benoemde bereik op basis van de waarde in cel A1. Als 'Wiskunde' bijvoorbeeld is geselecteerd in cel A1, verwijst de formule naar het benoemde bereik 'Wiskundeklassen', en als 'Spreken in het openbaar' is geselecteerd, verwijst deze naar 'PublicSpeaking_Classes'.
6. Klik op "OK" om de gegevensvalidatie toe te passen.

Wanneer u nu een onderwerp in cel A1 selecteert, wordt de vervolgkeuzelijst in cel B1 automatisch bijgewerkt om de overeenkomstige klassen voor dat onderwerp weer te geven.
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.