Maandag 24 mei 2021
  0 Antwoorden
  2.9K bezoeken
Hallo en bedankt voor het kijken en mogelijk helpen van mij! Ik heb hier twee bestanden bijgevoegd die het belangrijkste onderdeel vormen van een werkmap in Excel genaamd Estimator. We gebruiken dit om offertes voor onze klanten te berekenen. Het belangrijkste werkgebied is de schatting (blad) die invoer krijgt van enkele andere bladen en het voorstel (blad) voedt.

Ik zou graag een knop willen hebben die, wanneer erop wordt gedrukt (op het schattingsblad), een PDF van het voorstel (blad) maakt. Het pad om op te slaan en de naam van het bestand staan ​​op de schatting (blad) (momenteel in H91).  

Eenmaal opgeslagen, wordt een e-mail geopend en wordt dit bestand aan de e-mail toegevoegd. Het e-mailadres om het naar toe te sturen komt uit de schatting (blad) (momenteel G5), het onderwerp van de e-mail komt uit de beschrijving (momenteel D6), de hoofdtekst van de e-mail is de notities (momenteel C82 ) en bevat de uitsluitingen onder de opmerkingen (momenteel cel C86).

Ik zou graag wat foutcontroles zien als de e-mail of het pad ontbreekt. Ik zou ook graag in de toekomst de mogelijkheid willen hebben om dit automatisch te laten verzenden en een pop-upvenster te laten zien dat het de e-mail heeft verzonden die ik heb opgegeven in cel G5 van het schattingsblad (blad). Voor nu, als het gewoon de PDF zou kunnen maken, het als bijlage bij een e-mail zou kunnen voegen en al het lichaam en andere dingen erin zou kunnen plaatsen, dat zou geweldig zijn! Onze mensen kunnen controleren wat er is en eventueel aanvullende opmerkingen toevoegen. Heel erg bedankt voor al je hulp!  
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.