Donderdag 12 september 2019
  1 Antwoorden
  6.8K bezoeken
Dag Allemaal,

Op zoek naar een manier om meerdere kolommen met gegevens verticaal in één lange kolom te plaatsen, waarbij de vermeldingen in elke kolom de een na de ander worden geplaatst, zodat als ik bijvoorbeeld 4 kolommen heb, één met 10 rijen, één met 20, één met 30 en één met veertig, ik eindig omhoog met een kolom met 100 rijen met gegevens. Ik heb dit eigenlijk nodig voor een blad met meer dan 200 kolommen en wil ze allemaal in één combineren, zodat ik de hele lijst kan alfabetiseren en er vervolgens verschillende filters op kan toepassen. Heeft KUTOOLS een manier om dit te doen? Kon niets vinden in de vervolgkeuzelijsten dat kon helpen. Zo niet, dan vroeg ik me af wat er nu wordt gebruikt in plaats van VBA voor zoiets als dit met Excel? Het gebruik van individuele formules in elke kolom zou veel te veel zijn en ik hoop een manier te vinden om dit te doen met een inspanning van het type KUTOOLS of VBA. Alle hulp wordt op prijs gesteld.

Screenshot_2019-09-11 Hoe 4 kolommen te combineren in 1 kolom .png


Dan
4 jaar geleden
·
#2015
Nou, ik heb het antwoord zelf gevonden. Ik kan niet geloven dat niemand dit kon beantwoorden. De oplossing is om de opdracht "Bereik transformeren" van KUTools te gebruiken onder het tabblad "Bereiken en cellen". Het verwijdert de lege cellen niet, dus je moet nog steeds alle lege cellen in de enkele kolom verwijderen, maar het is nog steeds een stuk sneller dan het handmatig verplaatsen van alle 600 kolommen.

Dan
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.