By dak4482 op maandag 31 december 2018
Geplaatst in Excel
Antwoorden 0
sympathieën 0
keer bekeken 2.8K
Stemmen 0
Dag Allemaal,


Ik wil een generieke versie van deze formule =AANTAL.ALS(AB5:AB938,"*") in elke cel in een kolom steken en het aantal niet-lege cellen in die kolom laten tellen ZONDER de kolomaanduiding in de kolom te hoeven wijzigen. formule. Met andere woorden, plug dezelfde generieke formule in en laat het de kolomletters zelf uitzoeken. Dus als ik in dit voorbeeld de GENERIC-formule in een cel in kolom ZZ plaats, zou het automatisch ZZ1:ZZ938 invoegen, bijvoorbeeld waar de AB5:AB938 nu is. Ik heb geprobeerd de COLUMN-opdracht te gebruiken om de kolomletter in de formule te importeren, maar mijn syntaxis moet duidelijk uitgeschakeld zijn.

Dus ik wil een GENERIEKE formule die in een cel wordt geplaatst die het aantal niet-lege cellen in die kolom telt ZONDER de eigenlijke kolomletter te hoeven typen. Het huidige blad waaraan ik werk heeft meer dan 600 kolommen en ik zou echt gewoon graag de GENERIC-formule knippen en plakken zonder de letter van elke kolom (zoals ZZ1:ZZ938) in de formule te hoeven typen. Hoop dat dat duidelijk is.

Dan
Bekijk het volledige bericht