Anonieme gebruiker
  Dinsdag 20 september 2022
  2 Antwoorden
  4.7K bezoeken
Middag:

Specifiek een Excel-werkmap laten maken (geen sjabloon)
hebben 12 bladen - 1 voor elke maand opgesplitst in maandag - vrijdag weken
Heb een hoofdblad dat de getallen van elke week optelt en plaatst ze in een cel op het hoofdblad (denk aan het jaar tot nu toe)
Dit werkt prima

Proberen:
Neem dat nummer op het hoofdblad dat van week tot week verandert
Deel dat getal door het weeknummer (38, 39,40, enz.)
en plaats dat gemiddelde in een cel op de specifieke maand voor die overeenkomstige week. (weekgemiddelde)

Bijna alles geprobeerd, maar het enige dat wordt weergegeven is een datum
dus als ik generieke verzonnen getallen gebruik, gebruik ik de bestaande formule
Ik heb een lege cel in elke week van elk werkblad dat het weeknummer plaatst, voor deze oefening gebruik ik 3-7 oktober (ma-vr) week 41, de formule van die "week 41" cel is: =WEEKNUMMER(B1,2, 1) (Neemt de datum van B3, maandag en bepaalt het weeknummer. Plaats het in AXNUMX (kan elke cel zijn)
Ik dien wekelijkse rapporten in en het is nu de bedoeling om het "gemiddelde" te hebben
Ik moet het totaal van het hoofdblad nemen ='2022 Master'!B17 (B17 is de cel waar het nummer naartoe gaat, het is een jaar tot nu toe lopend totaal,
deel dat getal door het weeknummer van de overeenkomstige week van oktober en plaats de berekening in O19 naast de specifieke week.
Ik krijg alleen een date, wat ik ook heb geprobeerd

Voor degenen die volgen, zou de volgende week 42 zijn, dus het moet het verhoogde totaal van het hoofdblad nemen, delen door 42 en plaatsen
het in O44 enzovoort. de resultatencel kan overal op de pagina staan.

Enig idee hoe dit te doen zonder een hele reeks cellen opnieuw te formatteren?,
Hoe deel je 2 cellen die formules bevatten om een ​​totaal te bepalen in een andere cel...

Bij voorbaat bedankt
1 jaar geleden
·
#3081
Hey daar!

Kunt u een voorbeeldbestand bijvoegen? Zodat we uw vraag beter kunnen begrijpen :)

Amanda
1 jaar geleden
·
#3082
Jaar tot nu toe (Master) Total.png Wekelijks bestand sheet.png Jaar tot nu toe (Master) Total.png Zal proberen het beter uit te leggen, heb 2 afbeeldingen toegevoegd zodat de algemene kern kan worden verkregen, moeilijk te leveren
een afbeelding die ik mag...
Wekelijkse afbeelding:
Bestanden worden elke dag in de juiste kolom geplaatst (het aantal bestanden verandert dagelijks)
Bestanden worden elke dag opgeteld in de blauwe lijn onderaan en in de groene lijn geplaatst
Aan het einde van de week worden alle weekbestanden opgeteld (getal onder het groen onderaan)(52)
Dat nummer (52) wordt overgebracht naar en toegevoegd aan het totaal van het jaar tot nu toe op het (hoofd)blad van het jaar
(Dit is dynamisch en het stambladtotaal (B17) verandert elke dag)

Wat ik wil doen, is een wekelijks gemiddelde geven voor de specifieke week (38,39,40 enz.)
en plaats het naast het wekelijkse totaal of het maandelijkse totaal (plaatsing van cellen maakt niet uit, kan elke cel zijn)
Dus de formule wanneer je dit probeert te doen is:

(B17 is het celnummer waar het nummer van het jaar tot op heden op het hoofdblad staat)
wanneer ik een lege cel op het weekblad kies en de formule gebruik
='2022 Meester'!B17/39 het zou het resultaat van het getal in de cel moeten plaatsen
voor zover ik het begrijp, zou die formule het grote getal op het hoofdblad bij B17 moeten nemen en delen door het weeknummer (39) om een ​​gemiddelde voor de week te krijgen.

Het enige wat het me geeft is een date en niet eens de date van vandaag...

Het weekgemiddelde moet nu bij elke week worden opgenomen, dus als er een eenvoudigere manier is om dit te doen, dan ben ik een en al oor
een formule die het nummer van het jaar tot op heden van het hoofdblad neemt en deelt door het overeenkomstige wekelijkse nummer (38, 39,40 enz.)
als ik dit voor elke week in een cel moet plaatsen dan prima, maar dacht dat er een betere manier was, want er is altijd een betere manier toch?
Momenteel is VB geen optie, dus voorlopig is het handmatig.... Wekelijks bestand sheet.png
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.