Maandag 16 mei 2022
  12 Antwoorden
  8.1K bezoeken
Hallo iedereen
Ik moet de min-functie gebruiken, behalve nul in een extra formaat en de waarde markeren, maar ik kan het niet :(
Help me alstublieft om mijn probleem op te lossen.
Bedankt.
1 jaar geleden
·
#2720
Hey daar!

Raadpleeg het artikel om uw antwoord te vinden: https://www.extendoffice.com/documents/excel/4033-excel-exclude-zero-from-min.html

Over het verzoek - "markeer de waarde", welke waarde wilt u benadrukken?

Amanda
1 jaar geleden
·
#2721
Hallo lieve Amanda
Tanks voor het lezen van mijn verzoek en hartelijk dank voor uw vriendelijke antwoorden
Ik heb een tabel met meer dan 5000 rijen gegevens...
In deze tabel hebben elke 7 tot 11 rijen een enkel nummer dat cellen in kolom A samenvoegde!
Elk deel met 1 rijnummer met gegevens van verschillende leveranciers over één item dat elk zijn eigen prijs heeft en wat ik nodig heb, is dat mijn datum in elke sectie wordt gesorteerd op een lagere prijs van leveranciers bovenaan de rijsectie😊
Zoals je ziet heb ik 2 verzoeken:
1: het sorteren van gegevens in elk deel van mijn gegevens in hun sectie op de laagste prijs,
2: markeer de laagste prijs op de eerste rij
Ik heb gisteren mijn tweede verzoek opgelost, maar ik heb geen antwoord gevonden op mijn eerste.
Ik zal dankbaar zijn als je mijn probleem zou kunnen oplossen :)
Helaas kon ik geen afbeelding van mijn tafel uploaden:(
1 jaar geleden
·
#2724
1 jaar geleden
·
#2731
Hey daar!

Bedankt voor de foto, dat helpt! We verstaan ​​de taal op de foto echter niet.

Dus, kunt u aangeven of elke sectie die u noemde de bereiken zijn:
P12:U12; P19:U19; ...
OR
P12:P18; P19:P25; ...
1 jaar geleden
·
#2732
Hallo en nogmaals bedankt voor je aandacht, beste Amanda.
Allereerst is de taal die ik in deze tabel heb gebruikt FARCES.
In aanvulling op uw tweede vraag,
Als ik begrijp wat je bedoelt, wil ik alle gegevens in het bereik D12:AH18 sorteren op basis van de minimumwaarde in cel Q12:Q18 die bovenaan de rij in sectie nr.1 moet komen, enzovoort, hetzelfde in andere secties zoals nr. 2 tot sectie nr. 712 en ook ik heb na deze soort nodig wanneer het minimumaantal cel Q bovenaan de rijsectie uitkomt, dit wordt weergegeven door gele kleur op de achtergrond, ook de naam van de verkoper in cel "I" weergegeven dezelfde gele achtergrond ook.
Ik hoop dat ik mijn doel en verzoek correct heb uitgelegd.:)
Vertel me ook, indien nodig, om meer foto's te plaatsen.
Bij voorbaat dank voor uw antwoord.
1 jaar geleden
·
#2733

Ik wil alle gegevens in het bereik D12:AH18 sorteren op basis van de minimumwaarde in cel Q12:Q18 die bovenaan de rij in sectie nr.1 moet komen, enzovoort, hetzelfde in andere secties zoals nr.2 tot sectie No.712 en ook ik heb na deze soort nodig wanneer het minimumaantal cel Q bovenaan de rijsectie uitkomt, het wordt weergegeven door gele kleur op de achtergrond, ook de naam van de verkoper in cel "I" toont ook dezelfde gele achtergrond.

Dus voor sectie 1 wil je de rij 12-18 sorteren op basis van de waarden in Q12:Q18 van klein naar groot;
voor sectie 2, ....

En het minimum aantal cellen Q en naam leverancier in cel "I" ze staan ​​in dezelfde rij. Heb ik het goed begrepen?
1 jaar geleden
·
#2734
Hoi lieve Amanda :)
Precies goed:):)
1 jaar geleden
·
#2741
Hey daar!

We hebben een VBA-code bedacht om u te helpen de rijen sectie voor sectie te sorteren, zie hieronder:
Sub ExtendOffice_Sort()
Dim xExtendRg, xOfficeSRgC As Range
Dim xRg As Range
Dim xRangeAddress As String
Dim xNum, xCSNum, xCENum, xRSNum, xRSNum2, xRENum As Integer
Dim xRCount As Integer
Dim xBol, xBolWS As Boolean
Dim xStr1, xStr2 As String
Dim xWSh As Worksheet
Dim xSortColumn As Integer
On Error Resume Next
Set xExtendRg = Application.InputBox("Please select the range with data to be sorted:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 8)
If xExtendRg Is Nothing Then Exit Sub
Set xOfficeSRgC = Application.InputBox("Please select the column with values to be sorted from smallest to largest:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 8)
If xOfficeSRgC Is Nothing Then Exit Sub
xNum = Application.InputBox("Please enter a number of rows to be sorted in a section:", "ExtendOffice - Kutools for Excel", , , , , , 1)

Set xRg = xExtendRg

Set xWSh = xRg.Worksheet

xWSh.Activate
xSortColumn = xOfficeSRgC.Column
xRCount = xRg.Rows.Count
xCSNum = xRg.Column
xCENum = xCSNum + xRg.Columns.Count - 1
xRSNum = xRg.Row
xRENum = xRSNum + xRCount - 1
xRSNum2 = xRSNum
xRSNum = (xRSNum + xNum) - 1
xBol = True
xBolWS = Application.ScreenUpdating
Application.ScreenUpdating = False
Do While xBol
xStr1 = xWSh.Cells(xRSNum2, xCSNum).Address & ":" & xWSh.Cells(xRSNum, xCENum).Address
xStr2 = xWSh.Cells(xRSNum2, xSortColumn).Address & ":" & xWSh.Cells(xRSNum, xSortColumn).Address
'Debug.Print xStr1 & " - " & xStr2

xWSh.Sort.SortFields.Clear
xWSh.Sort.SortFields.Add Key:=Range(xStr2) _
, SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:=xlSortNormal
With xWSh.Sort
.SetRange Range(xStr1)
.Header = xlGuess
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
xWSh.Sort.SortFields.Clear

If (xRSNum + xNum) >= xRENum Then
If xRSNum = xRENum Then
xBol = False
Else
xRSNum2 = xRSNum + 1
xRSNum = xRENum
End If
Else
xRSNum2 = xRSNum + 1
xRSNum = (xRSNum + xNum)
End If
Loop

Application.ScreenUpdating = xBolWS

End Sub

En sorry dat de bovenstaande code niet het minimum aantal cel Q en de naam van de leverancier in cel "I" markeert, aangezien we de laatste tijd druk bezig zijn geweest met onze producten.
Hoop dat je het begrijpt. :)

Amanda
1 jaar geleden
·
#2743
Hoi lieve Amanda :)
Dank je.:)
Ik heb je code getest en het werkt natuurlijk goed.
nu moet ik het ongeveer 712 keer op mijn tafel uitvoeren en elke keer een stuk gegevens selecteren :D
Ik hoop zo snel mogelijk meer code te hebben ontvangen om mijn volgende verzoek te doen.
Nogmaals bedankt en veel succes.
1 jaar geleden
·
#2744

nu moet ik het ongeveer 712 keer op mijn tafel uitvoeren en elke keer een stuk gegevens selecteren :D

Je hoeft het niet 712 keer uit te voeren.

Wanneer er een dialoogvenster verschijnt met de tekst
"Selecteer het bereik met te sorteren gegevens" > u selecteert gewoon alle gegevens die moeten worden gesorteerd, over sectie 1 tot 712.
"Selecteer de kolom met waarden die van klein naar groot moeten worden gesorteerd" > Selecteer in uw geval kolom Q.
"Voer een aantal rijen in om in een sectie te sorteren:" > Voer in uw geval "7" in :)
1 jaar geleden
·
#2745
OKÉ. en wat als sommige secties meer of minder gegevens van 7 rijen hebben?!;) ;)
1 jaar geleden
·
#2746
Hallo lieve Amanda
Tanks voor het lezen van mijn verzoek en hartelijk dank voor uw vriendelijke antwoorden
Ik heb een tabel met meer dan 5000 rijen gegevens...
In deze tabel hebben elke 7 tot 11 rijen een enkel nummer dat cellen in kolom A samenvoegde!
Elk deel met 1 rijnummer met gegevens van verschillende leveranciers over één item dat elk zijn eigen prijs heeft en wat ik nodig heb, is dat mijn datum in elke sectie wordt gesorteerd op een lagere prijs van leveranciers bovenaan de rijsectie😊
Zoals je ziet heb ik 2 verzoeken:
1: het sorteren van gegevens in elk deel van mijn gegevens in hun sectie op de laagste prijs,
2: markeer de laagste prijs op de eerste rij
Ik heb gisteren mijn tweede verzoek opgelost, maar ik heb geen antwoord gevonden op mijn eerste.
Ik zal dankbaar zijn als je mijn probleem zou kunnen oplossen :)
Helaas kon ik geen afbeelding van mijn tafel uploaden:(


Ik dacht dat al je secties hetzelfde aantal rijen hadden :o
Zoniet dan....
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.