Woensdag, januari 12 2022
  1 Antwoorden
  6.4K bezoeken
Ik heb een groot Excel-bestand met veel gegevens. 

Ik weet hoe ik de dubbele waarden moet verwijderen, maar één waarde behouden. 

Ik moet een andere techniek leren. 

Een bepaalde kolom herhaalt bijvoorbeeld sommige gegevens twee keer, sommige gegevens driemaal en sommige gegevens vier of vijf keer. 
Ik wil alleen het eerste item verwijderen. Ik wil het tweede, derde of vierde item niet verwijderen. Dat betekent dat alleen het eerste item of de eerste gegevens worden verwijderd, maar alle tweede, derde, vierde of volgende items blijven bestaan.

Kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik dit kan doen?
2 jaar geleden
·
#2437
Hallo Nousher,

Sorry, er is geen directe manier om dit te doen. Maar als je Kutools voor Excel hebt geïnstalleerd, probeer het dan als volgt:

1. Selecteer het bereik van uw gegevens;
2. Onder Kutools tab, klik kies > Selecteer Dubbele en unieke cellen;
3. In het pop-upvenster:

  • U zult zien dat het bereikvak al is ingevuld met het geselecteerde bereik;
  • Onder de Gebaseerd op sectie, selecteer Elke rij or Eencellig volgens uw behoeften;
  • Onder de Regel sectie, selecteer Alle duplicaten;
  • Onder Verwerking van resultatenselecteer Vul de kleur van het lettertype;
  • Check Hoofdlettergevoelig als je nodig hebt.

verwijder eerste duplicaat 1.png

Selecteer nu opnieuw het gegevensbereik en klik Voer het laatste hulpprogramma opnieuw uit. Deze keer in het pop-upvenster:

  • Onder de Regel sectie, selecteer duplicaten;
  • Onder Verwerking van resultatenselecteer Vul de achtergrondkleur in. 

verwijder eerste duplicaat 2.png

Selecteer als laatste het gegevensbereik opnieuw en klik kies > Selecteer Cellen met indeling. Klik in het pop-upvenster op Kies Opmaak vanuit cel om een ​​willekeurige cel met de eerste dubbele invoer te selecteren en klik vervolgens op Ok. Nu zult u zien dat alle cellen met de eerste dubbele vermeldingen zijn geselecteerd en u kunt ze meteen verwijderen.
 [bijlage]eerste duplicaat4.png verwijderen[/bijlage] >>> verwijder eerste duplicaat 3.png

Als je nog vragen hebt, laat het me dan gerust weten.

Amanda
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.