By Stick944 op dinsdag 14 december 2021
Geplaatst in Excel
Antwoorden 0
sympathieën 0
keer bekeken 1.9K
Stemmen 0
Ik ben bezig met een loonplan. De gemeente wil de tarieven van de werknemer niet wijzigen op hun jubileumdatum. Ze willen maar één keer per jaar de tarieven wijzigen. Ik ben het hier niet mee eens. Het loonplan is voor elke 4 dienstjaren dat de werknemer een loonsverhoging krijgt. Wat ik nodig heb, is een manier om te markeren wanneer een werknemer een tariefsverhoging moet betalen. Mijn idee was om naar een betaalperiode te kijken en als de jubileumdatum van een werknemer binnen die betaalperiode valt, wordt hun naam in een aparte kolom gezet. Sommige werknemers hebben dezelfde aanstellingsdatum. Ik heb gebruikt =LOOKUP(2,1/($K$2<=C2:H63)/($L$2>=C2:H63),$A$2:$A$63) en ik krijg wat resultaten, maar dat doet het niet geef me meerdere namen of bekijk elke kolom. Het andere probleem met deze formule is dat het niet automatisch is en na verloop van tijd moet worden bijgewerkt. Ik sta open voor alle suggesties. Ik heb ook voorwaardelijke opmaak om de datums binnen dit jaar te markeren die de tariefverhogingen markeren.
Bekijk het volledige bericht