Woensdag, november 17 2021
  5 Antwoorden
  5.6K bezoeken
Groetjes,

Ik ben een toewijzingslogboek aan het maken voor mijn werk en ik heb Sheet1 als een weergave van wie welke apparatuur aan hen heeft toegewezen. Deze informatie is bijgewerkt op basis van andere bladen. Op deze andere bladen heb ik een vervolgkeuzelijst met voorwaardelijke opmaak met 5 kleuren, in wezen wit, rood, geel, groen en cyaan voor respectievelijk niet uitgegeven, ontbrekend, buiten dienst, uitgegeven en geretourneerd.

Ik heb het item dat is uitgegeven met een ID-nummer zoals FL-01 om aan te geven welk item ze zijn uitgegeven. Ik wil die informatie in de cel behouden, maar worden bijgewerkt met de overeenkomstige kleur wanneer ik deze selecteer in de vervolgkeuzelijst.

Om vertrouwelijkheidsredenen kan ik het bestand niet uploaden, maar ik kan zeggen dat ik 9 kolommen van C tot L en 29 rijen heb. Elke kolom C tot en met L heeft zijn eigen blad dat daarmee overeenkomt.

Nog een voorbeeld: ik wil dat kolom D met FL-01 in cel D8 groen toont vanuit de vervolgkeuzelijst in C-8 op Blad2 en verandert wanneer ik de vervolgkeuzelijst wijzig.

Bij voorbaat dank,

Viepyr
2 jaar geleden
·
#2350
Ik denk dat wat ik zou willen doen niet mogelijk is in Excel of ik heb het niet goed genoeg uitgelegd.

Hartelijk dank,

Viepyr
2 jaar geleden
·
#2351
Hallo Vipyr,

Kun je ons het bestand sturen (verwijder je privégegevens en vervang ze door aa, bb, ...)? Ik begrijp je vraag niet echt.

Amanda
2 jaar geleden
·
#2352
Bedankt voor het reageren, dus bij deze.

In het bestand heb ik Sheet_1 dat is beveiligd en niet bewerkbaar en Sheet_2 dat niet is beveiligd. Op Sheet_2 heb ik kolom E met de naam Status met een vervolgkeuzelijst met 5 items. 4 daarvan zijn kleurgecodeerd.

Wat ik wil doen, is dat wanneer ik Uitgegeven selecteer, de cel groen wordt. Ik zou graag willen dat die kleur de overeenkomstige cel op Blad_1 verduistert zonder de inhoud van die cel te wijzigen.

Ik heb de bladen ingesteld waar ik gegevens invoer in C8, het vult de overeenkomstige cel op Blad_1

Ik hoop dat dat wat duidelijker is.

Viepyr

  Test bestand.zip
Bijlagen (1)
2 jaar geleden
·
#2353
Hallo Vipyr,

Kun je de beveiliging van blad 1 ongedaan maken? Als je kunt, doe dan het volgende:

1. Klik op de cel H2 van blad 1 en vervolgens op de Home tab, in de Style groep, klik Voorwaardelijke opmaak > Nieuwe regel. Klik in het pop-upvenster op de laatste optie - Gebruik een formule om te bepalen welke cellen moeten worden opgemaakt.
  kleur vulling.png

2. Klik vervolgens op de pijl omhoog om cel C2 op het blad Flashlisht_Holster te selecteren. Vergeet niet om $ te verwijderen na het selecteren om de celverwijzing dynamisch te maken. Dan toevoegen ="Vermist"Of je kunt gewoon kopiëren =Zaklamp_Holster!C2="Vermist" in de doos.
kleurvulling 2.png

3. Klik nu Formaat om de achtergrondkleur te kiezen. Dan klikken OK.

Herhaal de bovenstaande 3 stappen om regels te maken voor de andere vier statussen.
=Zaklamp_Holster!C2="Uitgegeven" > groen
......


Nadat u klaar bent met de regels, kunt u de vulgreep naar beneden slepen om de regels toe te passen op de cellen onder H2.

Vertel me of het werkt :)

Amanda
2 jaar geleden
·
#2354
Mooi!

Hartelijk dank! Ik was er niet 100 procent zeker van dat het voorwaardelijke opmaak zou worden of dat ik me zou moeten wagen aan VBA-codering.

Ik heb nog een probleem waar ik een bericht over zou maken als ik tijd heb, maar voor nu lost dit mijn probleem op.

Nogmaals hartelijk dank.

Viepyr
  • Pagina:
  • 1
Er zijn nog geen reacties op dit bericht geplaatst.